مقالات آرشیو خبر ها
بن عطیه : پشتیبان مراکشیِ  وزارت دفاع ایتالیا

بن عطیه : پشتیبان مراکشیِ وزارت دفاع ایتالیا

آرامش، خونسردی، درک جایگیری، قدرت بدنی و استعداد گلزنی همه چیزهایی است که قرار است مهدی بن عطیه به عنوان یکی از به عضوی نیرومند در خط دفاعی یوونتوس تبدیل کند.

 

بن عطیه بین سالهای 2010 تا 2014، 11 گل در سری آ‌ به ثمر رساند، در بین مدافعان تنها ماتیاس سیلوستره (12) آمار بهتری نسبت به او ارائه داده است.

 

انتقال مهدی بن عطیه از بایرن برای یک فصل باعث امدن یک قدرت دفاعی حقیقتا آزموده و باتجربه در بالاترین سطح فوتبال اروپا به یوونتوس آرنا شده است. او در شهر کورکوران فرانسه به دنیا امده است و در تیم های تور و لورین و بعد کلمن بازی کرده است، در دو فصلی که در تیم دسته ی دومی کلمن بود توانست دو گل بزند و بعدها این عدد را در کل دوران حرفه ایش به 15 رساند، آماری که برای یک دفاع وسط اصلا کم نیست.

 

در سال 2010، کاپیتان تیم ملی مراکش به از فرانسه به ایتالیا و اودینزه منتقل شد و خود را به عنوان محور مهمی در خط دفاع اودینزه جا انداخت و در 97 بازی 7 گل به نام خود ثبت کرد.

 

عملکرد رو به بهبود و با ثبات او در طول 3 سال حضور در فریولی باعث شد تیم مدعی رم در تابستان 2013 او را به خدمت بگیرد. 5 گل بن عطیه و رکورد دفاعی آن فصل لیگ در 210 بار دور کردن توپ باعث شد که او نقشی اساسی در کمک به پایتخت نشینان برای کسب بالاترین امتیاز تاریخشان و نیز تنها کمک به ثبت رکورد تنها 25 گل خورده در کل فصل که نسبت به آمار یوونتوس در همان دوره تنها 2 گل اختلاف داشت، نمود.

 

در فصل 2013‐2014، رم در حضور بن عطیه به طور متوسط 0.5 گل و در غیاب او 1.1 گل دریافت کرد.

 

او که به یکی ازکاملترین مدافعان فوتبال اروپا تبدیل شده بود، تصمیم گرفت که سطح خود را در کشور دیگری بیازماید و در سال 2014 به قهرمان بلامنازع آلمان، بایرن مونیخ پیوست.

 

در طول دو فصل حضورش در بایرن مونیخ توانست دو فصل پیاپی قهرمانی بوندسلیگا و یک قهرمانی در جام حذفی آلمان را به ویترین افتخاراتش بیفزاید و 46 بار برای این تیم به میدان برود، 3 گل به ثمر برساند و همین تعداد پاس گل برای هم تیمی هایش فراهم کند.

 

علی رغم اینکه بن عطیه در بایرن به مشکل خورده بود اما به طور متوسط 1.2 تکل، 2.4 قطع توپ، 2.4 دور کردن توپ را از خود به جای گذاشت، او همچنین 89.5٪‌ از 59.8 پاسش در هر بازی را به مقصد رساند که آمار قابل توجهی است.

 

او یک بازیکن راست پاست که آرامش، خونسری و فهم تاکتیکی اش و مهم تر از همه قدرت بدنی و توانایی گلزنی اش در ضربات شروع مجدد، همه خصوصیاتی است که او را به عضوی ارزشمند در ترکیب یووه تبدیل می کند.

 

 از Juventus.Com و BleacherReport


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: